Heroes of Might and Magic IV

(někdy označováno jako Heroes IV nebo HoMM4)  

je čtvrtým pokračováním slavné počítačové fantasy strategie herní série Heroes of Might and Magic. Vydavatelem je společnost 3DO (ta se po vydání datadisku Winds of war rozpadla). Tato hra má dva datadisky: The Gathering Storm a Winds of War.

Popis: 

Příběh navazuje na události z předchozího dílu Heroesů. Gelu, vůdce lesních stráží a nositel "meče zkázy", zaútočil na Kilgora, barbarského krále, aby se zmocnil a posléze zničil "meč mrazu". Jenže dávné proroctví praví, že jakmile se tyto dva mocné meče setkají proti sobě v bitvě, vyvolají mohutnou explozi (ve hře je nazvána Zúčtování), která zničí povrh celého světa. Nicméně mnoho obyvatel planety dokázalo zkáze uniknout díky záhadným portálům, které se vytvořily během Zúčtování, vedoucím do jiného světa zvaného Axeoth. Uprchlíci se poté rozdělili podle národů a šli si svou cestou.

Národy:

Eden

Město Eden, které je spojeno s magií života, je obýváno především lidmi a nejčastěji se nachází na travnatém terénu. Dají se zde naverbovat Panoši, Kušníci, Balisty, Kopiníci, Mniši, Křižáci, Šampióni a Andělé. Neutrální jednotka Rolník (úroveň 1) taky náleží mezi jednotky života.

Akademie

Město Akademie je spojeno s magií řádu a je obýváno lidmi, hobity, trpaslíky, džiny a dalšími záhadnými tvory. Nejčastěji se objevuje na sněhu. Jsou zde k dispozici trpaslíci, hobiti, mágové, zlatí golemové, džinové, nagy, titáni a dračí golemové.

Nekropolis

Město Nekropolis je pevně spjato s magií smrti. Jeho obyvateli jsou nemrtvá monstra a démonické bytosti. Nachází se zpravidla na vulkanickém povrchu. Jsou zde k dispozici kostlivci, ďáblíci, kerberové, duchové, upíři, zplozenci jedu, kostěný draci a ďáblové. K smrti se řadí 4 druhy neutrálních jednotek: zombie (úroveň 1), chrlič a mumie (oba úroveň 2) a ledový démon (úroveň 3).

Azyl

Město Azyl se nachází hlavně v bažinách a jeho obyvatelé jsou spjati s magií chaosu. Dají se zde najmout bandité, skřeti, medúzy, minotauři, efríti, noční můry, hydry a černý draci. K chaosu se řadí ještě piráti a troglodyti (oba úroveň 1), oči zla a trollové (oba úroveň 2).

Rezervace

Město Rezervace je spojeno s magií přírody a jejími obyvateli jsou hlavně lesní živočichové. Lze zde najmout víly, vlky, bílé tygry, elfy, gryfy, jednorožce, pohádkové draky a fénixe. Tento národ má nejvíce neutrálních jednotek; všech 8 lze postavit v budově "Brána nestvůr". Jsou jimi chauni (úroveň 1), satyrové (úroveň 2), zemní elementálové, ohniví elementálové, vodní elementálové, vzdušní elementálové a trifidi (všech 5 má úroveň 3) a nakonec kudlanky (úroveň 4).

Tvrz

Město Tvrz je městem síly, místo studování magie se zde barbarští obyvatelé věnují fyzickému tréninku v boji na těžkém skalnatém povrchu. K dispozici jsou berserkeři, kentauři, harpyje, nomádi, kyklopové, zlobří mágové, hromový ptáci a behemoti. K síle se ještě přiřazují mořské panny (úroveň 2) a mořské obludy (úroveň 3).

Hrdinové

V putikách ve městě můžete najmout: Mágy a lordy (Akademie), rytíře a kněze (Eden), druidy a lučišníky (Rezervace), zloděje a černokněžníky (Azyl), temné rytíře a nekromanty (Nekropolis) a barbary (Tvrz). Dále můžete kombinovat různé dovednosti jako například, když zloděje naučíte magii smrti stane se z něj ninja, když ho naučíte magii přírody stane se z něj bard, když ho naučíte magii řádu tak se z něj stane věstec, atd.

Kampaně

V první kampani "Pravá čepel" je hlavní postavou rytíř Lysander, který býval věrným služebníkem královny Catherine Ironfist. Nyní vládne v novém světě lidskému království Palaedra, obývaném převážně uprchlíky z království Erathie nebo z Enrothu. Jeho snaha o vybudování nové vlasti je však narušena záhadným Sirem Wortonem, který tvrdí, že je posledním žijícím členem královského rodu Gryphonheartů. Navíc své trzení doložil důkazem, díky kterému se mnoho šlechticů, kteří sloužili Lysanderovi, přidalo k Wortonovi. Lysander je přesvědčen, že je Sir Worton podvodník, a tak se svými věrnými přáteli začal pátrat po Wortonově původu a způsob, jak opět upevnit svou moc.

Ve druhé kampani "Sláva dní minulých" mladý barbarský náčelník Waerjack hladá cestu, jak sjednotit rozdrobené barbarské kmeny, které událostmi během Zúčtování nesmírně trpěli. Kilgorova smrt způsobila mocenské vakuum, jenž vyvrcholilo v staletí trvající občanskou válku, která zhoršila už tak dost velké trápení barbarských kmenů. Mladý Waerjack chce s pomocí svého rádce a přítele Tarnuma zastavit úpadek tak, že obnovuje Kilgorovo barbarské království přesvědčováním ostatních kmenů o své síle, zdatnosti a cti.

Třetí kampaň "Cena míru" vypráví o mladé dívence Emilii, dceři Enrothského skláře, která v novém světě Axeothu hledá se svým lidem domov, jenže všude ji a její soukmenovce brzy vyženou dorážející barbaři nebo bezohlední lidští lordi. Jednoho dne se rozhodne všemu vzepřít a dá svým projevem zděšeným uprchlíkům odhodlání bránit svou zem. Její úspěch má za následek vznik království Great Arcan. Emilia se stane královnou a přijme jméno Emilia Nighthaven. Její úspěch však přiláká pozornost Gavina Magnuse, známého jako Nesmrtelný král z Bracady, jehož sluha - džin Solymr ibn Wali Barad má přimět Emilii ke spolupráci s Magnusem. Magnus má v plánu uskutečnit plán na vytvoření absolutního míru, aby se tento svět nezničil jako ten starý. Solymr je zde druhou hlavní postavou a nejprve Magnusovi umožní docílit svého a uskutečnit jeho plán. Solymrovi se však plán Gavina Magnuse na vytvoření věčného míru vůbec nelíbí.

Ve čtvrté kampani "Elwin a Shaera" mladý a bezvýznamný elf jménem Elwin, který žije jako dvořan v elfském království Aranorn, kam se uchýlilo mnoho uprchlíků z AvLee. Je zamilován do krásné elfky Shaery, jenže do ní je zamilován také mocný Lord Harke, kandidát na elfského krále. Ten si je vědom vstahu Elwina a Shaery, tak Elwina podvodným způsobem vyláká z dvora daleko do přírody, kde měl být zavražděn. Nicméně Elwin v divočině přežije a nechtěně rozpoutá v Aranornu válku. V této válce potom oběma sokům nepůjde jen o Shaerinu lásku, ale nakonec i o to, kdo se stane elfským králem.

Pátá kampaň „Polomrtvý“vypráví příběh o muži jménem Gauldoth Polomrtvý, který se stal obětí mocného nekromantského kouzla, kterým si zachránil život, ale za následek se polovina jeho těla stala nemrtvá. Jelikož díky své strašlivé vizáži zažíval mezi obyčejnými lidmi jen samá příkoří, rozhodl se odejít z království Great Arcan a vydal se sjednocovat vlastní království za pomoci Nekromantů a pekelných Kreeganů ze zemí starého světa Deyji a Eeofolu. Své království nazval Nekross a stalo se jedním z nejmocnějších sil na Axeothu. Jenže Gauldoth musel díky probuzení svého starého mistra na sebe vzít úlohu ochránce živých i neživých stvoření, neboť jeho mistr přivolal z jiné dimenze mocnou bytost, která chtěla zničit veškerý život ve vesmíru.

Šestá kampaň Pirátova dcera začíná pohřbem starého piráta, jenž má jedinou dceru Tawni Balfour. Tawni převzala velení nad otcovou pirátskou lodí "Černá smrt" a přejmenovala ji "Furie". Přikázala plout do Zlatého moře a ovládnout zdejší území, aby se mohla stát nejobávanějším pirátem na světě.

Fotogalerie

/album/heroes-might-and-magic-4/fight-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/fight-2-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/fight-3-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/heroes-might-and-magic-4-kompletni-mesto-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/magic-world-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/map-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/map-2-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/vyber-jpg/ /album/heroes-might-and-magic-4/ww-jpg/