Warcraft 3

Warcraft 3 je třetí pokračování srategie Warcraft. O proti minulému dílu je hra ve 3D, což přidává na hratelnosti. Ve hře najdeme dva nové národy, Undeady a Temné elfy. Tato hra má jeden datadisk: The Frozen Throne.

Popis: 

Po Druhé válce, ve které se střetla Aliance Lordaeronu a Orkská Horda, nastal opět v Azerothu relativní klid. Zajatí Orkové byli přesunuti do internačních táborů, které střežila silná Alianční posádka. Za nedlouho poté se poražení Orkové vzchopili a v táborech začaly propukat nepokoje. Dokonce některé orkské klany se dokázaly probojovat na svobodu. Hlavní představitelé Aliance v čele s králem Lordaeronu Terenasem byli přesvědčeni, že další válka s Hordou bude nevyhnutelná. Dalaranský představitel ovšem vidí hrozbu jinde. Ze severu přicházejí zprávy o strašlivé epidemii, smrtelné nákaze, která se rychle rozšiřuje. Je to snad začátek příchodu něčeho strašlivějšího?

Národy

Lidé - Hlavní ze dvou ras, které procházejí celou sérií Warcraft, jsou lidé (aliance). Ti od nepaměti bojují proti zeleným orkům, kteří napadli jejich království Azeroth. Ale zpět k alianci. Ta bude opět zahrnovat klasické rytíře, tak i nějakými svatými kouzly oplývající postavy. Celkové vybavení a budovy budou dobře známé z předchozích dílů a nikoho by tedy neměly překvapit strážné věže a další velmi bytelné budovy. Prostě vše bude ve stejných kolejích jako ve Warcraftu II... Novinkou však budou třeba střelci se schopností střílet jak na pozemní jednotky tak i na vzdušné cíle. Avšak neočekávejte od nich příliš, protože puška bude nejen velmi pomalá, ale zpočátku i nepřesná a samotní vojáci nebudou příliš odolní. Ale i tak to je posun v jednotkách kupředu. Zajímavý je i „Defend Mode“ u pěšáků. V tomto režimu se voják bude pohybovat pomaleji než ve skutečnosti, ale výhodou bude jeho menší zranitelnost.

Orkové - známé zelené a často rozšafné postavičky z předchozích dílů nemohou chybět ani ve třetím díle Warcraftu. Do království Azerothu se dostali díky porušené dimenzionální bráně a nehodlají jen tak bezcílně bloudit, ale rovnou se pokusí převzít moc. Vypomáhat jim však budou i další „příbuzní“ v podobě minotaurů, což jsou velmi udatní bojovníci. Krom obyčejných postaviček, jakých si vypěstujete zástupy, si můžete řady rozšířit i o speciální hrdiny, kteří vám svými schopnostmi a zkušenostmi pomohou v důležitých bitvách. A tak i v drtivé většině hloupí orkové budou mít své inteligentnější opory.

Noční Elfové - Elfové reprezentují rasu nejvíce spjatou s přírodou a nikoho tak nepřekvapí, že sílu čerpají ze stromů. Takto získanou energii také dovedou využívat ve svůj prospěch, což se také odrazí ve způsobu boje. Typický totiž nebude masový útok, který reprezentují orkové, ale spíše z povzdálí, nikým neviděn a neohrožován bude elf-bojovník útočit. Navíc jak již označení rasy napoví, elfové budou během noci mnohem nebezpečnější než přes den. Nejen že vidí ve tmě mnohem lépe, ale dovedou se také dobře schovávat, takže než protivník zjistí odkud útok ze tmy přichází, je mrtvý (konečně také zajímavější využití denního cyklu, krom horší viditelnosti). Zajímavostí jsou i budovy. Centrem je totiž „strom života“ – Tree of Life.

Nemrtví - Nemrtví, jak už název napovídá, operují na hranici života a smrti. Jejich předností jsou velké armády kostlivců, kteří velmi často pocházejí z vašich pobitých řad. Nemrtví ovšem nemohou „žít“ kdekoliv se jim zachce. Pro svoje temné plány potřebují mít zkaženou půdu. Na takovém území mají vliv a mohou doslova cokoliv. Pochopitelně takovou půdu nehledají, ale jednoduše zaberou čisté území, které si svými kouzly a čáry přizpůsobí – tak ostatně rozšiřují území. Výhodou Nemrtvých v boji je jejich početní převaha a možnost oživovat padlé... Velmi dobrou jednotkou jsou vzdušní Gargoylové.

Hrdinové

Lidští hrdinové:

Paladin - je typickým příkladem zbožného člověka. Díky jeho schopnostem budou moci rytíři aliance využívat jeho ozdravování a oživování.

Schopnosti Paldinů: Posvátné světlo, Božský štít, Aura zbožnosti  a Vzkříšení.

Arcimág - je velmi silným mágem. K přesunu používá koně a na své protivníky metá ohnivé blesky. Jeho velkou výhodou je, že může zasáhnout jak pozemní, tak i vzdušné cíle. 

Schopnosti arcimágů: BlizardPřivolání vodního elementálaZářivá aura Teleport.

Horský král - je velmi silný hrdina. Do každého souboje se vrhne s ohromnou silou, přičemž v jedné ruce třímá sekyru a v druhé neméně nebezpečnou palici.

Schopnosti Horských králů: Blesková RánaÚder hromu, Praštit a Avatar.

Orkští hrdinové:

Prorok - je velmi užitečnou postavou každé bojové jednotky. Ke svém transportu využívá starého prošedivělého vlka, také dovede na protivníky sesílat mocná kouzla.

Schopnosti Proroků: Řetězový blesk, Zemětřesení, Jasnozřivost, Nezkrotný duch.

Pán mečů - je obratný šermíř a mimo to ovládá několik zajímavých technik. Dovede být neviditelný nebo vytvořit vlastní „klamavou“ kopii.

Schopnosti Pánů mečů: Zrcadlový obraz, Chůze vánku, Kritický úder, bouře mečů.

Náčelník Taurů - patří také mezi velmi uznávané bojovníky. Má velmi blahodárné účinky na ostatní bojovníky soustředěné kolem něj.

Schopnosti Náčelníků Taurů: Rázová vlna, Válečný dusot, Aura vytrvalosti a Vzkříšení.

Nemrtvý hrdinové:

Rytíř smrtipatří mezi velmi silné jednotky v boji na blízko, kde nevyužívá jen ohromnou sílu a obratnost s mečem, ale také některá pro nepřátele nepříjemná kouzla.

Schopnosti Rytířů smrti: Cívka smrti, Smlouva se smrtí, Bezbožná aura a Oživit mrtvolu.

Pán děsu - Tito hrdinové většinou vedou armádu nemrtvých přímo do boje. V jejich společnosti totiž dovedou „nevídané“ věci.

Schopnosti Pánů děsů: Spánek, Mršinový roj, Peklo a Upírská aura.

Lich - patří mezi typické hřbitovní potvory – takový zvláštní kosterní zloduch. Ovládá hlavně zpomalovací a ledová kouzla.

Schopnosti Lichu: mrazivá zbroj, Mrazivá exploze, Temný rituál a Smrt a Rozklad.

Hrdinové Nočních elfů:

Lovec démonů -  Tito hrdinové jsou nesmírně rychlí, v boji používají již zapomenuté temné síly, které jako jediní ovládají.

Schopnosti Lovců Démonů: Spal manu, Obětování, Úhybný manévr a Přeměna.

Strážce lesavyužívá sílu ve stromech jak na útok, tak i na podporu vlastních jednotek. Nepřátele je schopen zastavit speciálním kouzlem.

Schopnosti Strážců lesa: Svazujíci kořeny, Síla přírody, Trnová aura a pokoj.

Měsíční kněžka - Dovede vést útočnou vřavu, stejně jako z povzdálí rozdávat ničivé zásahy ze speciálního luku.

Schopnosti Měsíčních kněžek: Průzkumník, Pronikavé šípy, skrýt, Aura přesné střelby a Hvězdo pád. 

Budovy a Jednotky

U Lidí:

Hlavní budova je radnice, ve které se najímají dělníci. Ta se dále může přestavět na tvrz a dále pak na hrad. Dělníci se také pro případ nutnosti mohou v hlavní budově vyzbrojit. Další budovy jsou farmy, které poskytují jídlo dělníkům a vojákům. Hodně důležité budovy jsou kasárny, ve které se dají najímat pozemní jednotky: PěšákyPuškaře Rytíře. Dále hodně důležitá budova je Oltář králů, ve kterém si můžete najímat hrdiny. Dále je tu pila, do které lze ukládát dřevo a můžete zpevnit zdi a pak je tu Kovárna, ve které si můžete vylepšit zbraně, zbroj, atd. Dálší budova ve které se najímají jednotky je Tajemná svatyně, ve které můžete najímat mocné kněze a čarodějky, které útočí i na vzdušné jednotky. Pak je tu dílna, ve které můžete vyrábět Gyrokoptéry a Parní tanky a vycvičit Mortal tým. Poslední budova je Voliéra Gryfonů, ve které můžete najímat gryfony. Na obranu si můžete postavit průzkumné věže, z kterých můžete udělat Strážní nebo Dělovou věž.

U Orků:

Hlavní budova je Velký sál, ve kterém se najímají peoni. Velký sál se může přestavit na baštu a ta pak na pevnost. Další budovy jsou nory, které poskytují jídlo peonům a válečníkům a do kterých se můžou schovat peoni a střílet z nich na nepřítele. Hodně důležité budovy jsou kasárny, ve které můžete najmout pozemní jednotky: Grunty, Lovce lebek a katapulty. Dále hodně důležitá budova je Oltář bouří, ve kterém si můžete najímat hrdiny. Dále je tu válečný mlýn, do kterého lze ukládát dřevo a vylepšovat zbraně, zbroj, atd.  Dálší budova ve které se najímají jednotky je Doupě duchů, ve kterém můžete najímat mocné šamany a "lékařky". Pak je tu bestiář, ve které můžete najímat jezdce, zvířata jménem Kodo a létající Wyverny. Poslední budova je Totem Taurů, ve které můžete najímat taury. Na obranu si můžete postavit strážné věže.

U Nemrtvých: 

Hlavní budova je nekropole, ve které se najímají Akolyty. Ta se dále může upravit na Síň smrti a dále pak na Černou citadelu. Akolyty na rozdíl od dělníků nebo třeba od peonů můžou těžit jenom zlato a nechat postavit budovy. Dřevo musí těžit ghoulové. Další budovy jsou Zikkuraty, které poskytují jídlo akolytám a nemrtvým příšerám. Zikkuraty se dají přeměnit na Věž duchů, která působí jako ochranné věže. Velmi zajímavá stavba je nakažený důl, který umožňuje těžit zlato 5 Akolytům, aniž by museli putovat od hlavní budovy k dolu. Hodně důležité budovy jsou kobky, ve které se dají najímat pozemní ghoulové (kteří bojují i těží dřevo), pekelníci a létající gargoylové. Dále hodně důležitá budova je Oltář temnoty, ve kterém si můžete najímat hrdiny. Dále je tu pohřebiště, do kterého lze ukládát dřevo a vylepšovat zbraně, zbroj atd. Dálší budova ve které se najímají jednotky je Chrám Proklatých, ve kterém můžete najímat mocné Nekromancery a Smrtonošky. Pak jsou tu Jatka, ve které můžete najímat povozy těl a "Hnusy". Zvláštní budova je obětní hrob, kde si můžete dělat stíny. Poslední budova je Hřbitov, ve kterém můžete najímat Mrazivé wyrmy.

U Nočních elfů:

U Nočních elfů jsou místo budov stromy, které vzrostou z bludičky. U Nočních elfů jsou asi jen 3 druhy budov. Stromy se můžou vykořenit a přemístit kam je libo nebo sežrat jiný strom (to doplní zdraví). Hlavní strom je strom života, ve které se najímají Bludičky. Ten se dá rozrůst na Strom věků a z něho na Strom věčnosti. Dálší je zde měsíční studna, které poskytují jídlo bludičkám a bojovníkům. Hodně důležitý strom je Stromovec Války, ve které se dají najímat pozemní jednotky: Lučištnice, Lovkyně a balisty. První hodně důležitá budova je Oltář stařešinů, ve kterém si můžete najímat hrdiny. Druhá budova je síň lovců, ve které se dají vylepšovat zbraně, zbroj, atd. Další stromák ve které se najímají jednotky je Stromovec tradic, ve kterém můžete najímat mocné dryády a druidy drápu. Pak je tu Stromovec větrů, ve které můžete najímat Druidy pařátu a Hipogryfy. Poslední budova je Kolonie Chimér, ve kterém se dají najímat Chiméry.

 

Fotogalerie

/album/fotogalerie/arthas-jpg/ /album/fotogalerie/bitka-jpg/ /album/fotogalerie/blizard-jpg/ /album/fotogalerie/jaina-jpg/ /album/fotogalerie/kemp-elfu-jpg/ /album/fotogalerie/mercenary%c2%b4s-jpg/ /album/fotogalerie/orkove-jpg/ /album/fotogalerie/undead-jpg/ /album/fotogalerie/vyprava-jpg/